×

Lukács Lilla

 

Elérhetőség:

 

Sziasztok! Lukács Lilla vagyok, harmadéves, állami ösztöndíjas doktorandusz az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskolájában. Előzőleg Neveléstudományi mesterszakot (felsőoktatásmenedzsment szakirányon), és Szociálpedagógia alapszakot (család-és gyermekvédelem szakirányon) végeztem.

Szakkolis életutam a következő: 2011-ben, már mesterszakos hallgatóként lettem az Illyés tagja, ahol 2013-ban végeztem. 2012 elejétől egészen végzésemig voltam a Közgyűlés elnöke. Pár év kihagyást követően 2017 végén választottak mentorrá. Szakkollégistaként ismerkedtem meg a Középiskolások Szabadegyetemével, melynek később főszervezőjévé váltam, s ugyanígy a Szakkolinak köszönhetem az OTDK első helyezésemet. Szakmai szocializációm nagy része a Szakkoliban történt; céljaim, érdeklődésem itt alakultak ki. Számomra azonban a Szakkollégium több, mint csupán egy szakmai hely: nekem ez a második családom, itthon érzem magam, fontos számomra. Többek között ezért is tértem vissza mentorként, pár évnyi teljes munkaidős szakmai tapasztalat után.

Szabadidőmben valószínűleg filmet/sorozatot nézek (hiszen a filmek oktatási felhasználásához kapcsolódik a doktorim is), esetleg játszom (számítógépen és asztalon egyaránt), illetve a háziállataimat próbálom nem megetetni egymással (egy kutya és egy nyúl). Imádok utazni, főleg észak felé: Izland, Feröer-szigetek, Dánia, Norvégia már megvolt – Grönland a következő a listán! Érdeklődöm a művészetek, a technológia, a csillagászat, a vallásfilozófia, na meg a pedagógia (:) ) iránt.

Mentorként igyekszem támogatni a szakkollégiumi tagságot az önálló döntésekben: szervezetileg és egyénileg egyaránt. Remélem, ebben hatékonyan fogok tudni segíteni, amíg itt vagyok.

Lilla

 

Pap Anna

 

Elérhetőség:

 

Jelenleg az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola, Andragógia Programjának doktorandusz hallgatója vagyok, az ELTE-n végeztem az andragógia Ba, majd Ma, valamint a gyógypedagógia Ba képzéseket. Igyekszem ötvözni a tanulmányaim során szerzett ismereteket és érdeklődési körömet, így a felnőttképzésben dolgozom, kutatásaim és egyéb tevékenységeim során pedig azzal foglalkozom, hogyan segíthető hatékonyan a tanulási zavarokkal küzdő felnőttek és fiatalok tanulása, igyekszem elősegíteni az esélyegyenlőség minél teljesebb megvalósulását.

A 2013/2014-es tanév tavaszi félévében kapcsolódtam be a Szakkollégiumba, a projektképzést másfél év alatt végeztem el, azonban ez a másfél év rengeteget adott számomra. Nemcsak egy nagyon jó közösség tagja lehettem és sok kedves barátot szereztem, hanem szakmailag és emberileg is sokat fejlődhettem. Szerettem volna valahogy viszonozni az ISSZK-nak mindazt, amit itt kaptam, és erre legjobb lehetőségnek a mentorságot találtam.

A mentorrendszer nekem nagyon sokat segített azalatt, amíg aktív tag voltam, és én is ezt a segítséget igyekszem továbbadni másoknak. A mentorság számomra azt jelenti, hogy támogatója vagyok azoknak, akik minél hatékonyabban és minél többet fejlődve szeretnének előrehaladni az útjukon. Személyes, egyénre szabott pártfogás ez, amolyan megerősítő-védő háló, amelyben a kötelező elemeket rugalmasan, aszerint töltjük meg, hogy az egyénnek mire van igénye: ha kell, irányt mutatunk vagy tanácsot adunk, ha kell, megerősítünk, ha kell, kérdezünk, vagy csak egyszerűen megállapítunk. Igyekszünk lehetőségeket és akár kapcsolati tőkét is biztosítani ahhoz, hogy a tagok minél többet tudjanak kihozni önmagukból, tevékenységeikből és a Szakkollégiumban töltött idejükből. Mivel a félév elején az orientációs beszélgetésekre kerül sor, a félév végén a portfóliókat olvassuk és reflektálunk rá, így nyomon tudjuk követni mindenkinek az egyéni útját, a félévi személyes munkáját.

 

Páll Gábor

 

Elérhetőség:

 

2013 óta vagyok a Szakkoli tagja, 2016 őszi félévében választott a Közgyűlés mentorrá. Szakkolis pályafutásom alatt három kurzust tartottam, másfél évig voltam kommunikációs alelnök, megszámlálhatatlan szervezett és random közösségi eseményen vettem részt. A Szakkoli számomra a lehetőségeket, a szakmai munkámhoz való keretek megteremtését jelentette. Így kerültem be a Középiskolások Szabadegyeteme tábor szervezői gárdájába, így lettem KÉM (Kritikai- és Élménypedagógiai Műhely) és így szerezhettem pedagógiai munkámhoz tengernyi inspirációt.

A Szakkoli elvégzése után sokat gondolkodtam, hogy hogyan tovább, és szobatársam biztatott, hogy legyek mentor. Átgondoltam ezt a lehetőséget és rájöttem, hogy ez a legjobb út számomra az Illyésben. Szeretek oktatni, kurzusokat, tréningeket tartani, illetve úgy gondolom, hogy pedagógiai tudásom révén alkalmas vagyok portfóliók fejlesztő értékelésére és az orientációs beszélgetéseken szakkollégisták segítésére. Mentorként ez utóbbit találom a legfontosabb, legizgalmasabb feladatomnak: amikor kikérik a tanácsomat, segítségemet, de legtöbbször egyszerűen csak az kell, hogy ítélkezésektől mentesen végighallgassam őket.

Az  interkulturális pszichológia és pedagógia mesterszakon abszolváltam, és jelenleg a Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány munkatársaként dolgozom. Munkám során játékbarát iskolai minősítés kidolgozásán tevékenykedem. Szabadidőmben szeretek társasjátékokkal játszani és filmeket, meséket, sorozatokat nézni.

Heltai Júlia

/Julcsi bemutatkozását hamarosan olvashatjátok!/